Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Vi har semester

Av Ann-Christin Rombin - 19 juli 2009 09:22

Sol
+17,6 grader 9:23
Nu har vi något som dom kallar semester. Semester är något människor har vad jag förstått. Det innebär att människorna kliver upp tidigt och åker in till Umeå och köper något dom kallar semester. I bland kallar dom det sement,  spik eller plank och bräder oxå. Så åker vi ut på vår stuga vuttingen. Sedan stänger dom in oss i lillstugan och går runt på tomten och klampar och stampar och slår med krattor och beter sig mycket mystiskt. Någon sort semesterdans? Hum min husse såg en orm är det därför dom beter dom sig lite si så här just nutro?  Dom ringde till veterinären och frågade om dom skulle ha cortison hemma. Men det är tydligen ute numera. Man ska bara lyfta upp hunden och åka fort in till djurdoktorn. Ja ingen av oss har i alla fall stött på den där ormen än vad vi vet i alla fall. Varken jag eller Nico. Fast ingen har talat om för oss hur en sådan ser ut heller så säker kan jag ju inte vara. När dom klampat stampat krattat och haft sig så får vi i alla fall komma ut. Sedan börjat husse tjata om att snart är semestern slut. Det betyder att alla plankor på släpvagnen är målade och uppspikade och att vi ska ha ny semester i morgon (Tror jag i alla fall) Så går dagarna här i Norum. Eller rättare ute på Vuttingen.. Semester det är livat det :-)

 
 
Marketta

Marketta

19 juli 2009 21:40

Verkar vara många bud om det där cortisonet. jag fick då alla fall 3 paket med kortisontabletter från Finland på kennelträffen. I Finland finns det ju nåt som kallas för huggormspaket, och de är receptfria.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A-C

20 juli 2009 08:33

Ja det är väl som med allt annat. En hit en dit. Mins hur det var när barnen var små och fick öroninflammation. I bland skulle dom ha PC i bland inte. Så det bästa är nog att "klampa och stampa" och försöka hålla dom borta från ormen så klart. Kram A-C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Rombin - 25 oktober 2009 11:36

Oktober snart slut och tiden bara rusar på. Vi promenerar och är ute i skog och mark. Hästarna har flyttat så nu har vi åkrarna för oss själva. Nu ska jag ta matte med mig på dagens första cykeltur. ...

Av Ann-Christin Rombin - 9 augusti 2009 13:42

Sol+ 23,9 Kl 13:45Nu börjar båthuset ta form. Hum båthus är inte det något man har båten i? Dom är ju helknäppa här alltså, ser dom inte att det här blir en helt perfekt hundkoja till mig och brorsan?? Bara lite golv och ett par sköna sängar så skull...

Av Ann-Christin Rombin - 21 juli 2009 16:08

Halvklart+ 18,1 grader Kl 16:09I morse vaknade jag av att matte sa Oj så glad jag blir. Klart hon är glad tänkte jag. Med två sånna prinsar som jag och Nico i sängen. Men tror ni det var oss hon menade? Icke Ute på tomten var det ett tjatter utan lik...

Av Ann-Christin Rombin - 3 juli 2009 17:54

Halvklart+19,4 grader Kl 17:54Som om det inte var nog med att värmen håller på att ta knäcken på en gammal man. Nu har lillmatte dragit en kompis i huset oxå. En sju månaders Sibiren Husky. Huskaligen säger jag bara. Hon är sjövild. Man får inte en l...

Av Ann-Christin Rombin - 21 juni 2009 23:33

Halvklart +7,1 Kl 23:35Inne efter en lång skön cykeltur. Ja matte ska ju ha sin dagliga motion och i dag var det lite dåligt med den varan under dagen eftersom det var så var så varmt. Man måste ju tänka på matte så hon inte får dåndimpen i värmen. D...

Ovido - Quiz & Flashcards