Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Ann-Christin Rombin - 11 juni 2009 10:45

Mulet

+ 12,1 Kl 11:50
Nico går här och struttar och har sig stolt som en tupp. Han är rent odräglig. Han skryter över att han blivit morgbror. Vad är det med det då? Det är väl ingen prestation av honom eller??? Jag säger bara det Skryt och skrävel är vad det är. Men valaparna är allt bra söta. Hum ja så söta som valapar nu kan vara. Matte blir ju så klart alldeles knollrig. Vilken tur att hanvalpen redan är tingad så slipper vi risken att hon kommer dragande med en sådan i huset oxå. Som hon jollrar åt dessa foton och säger Oooo så söööööööta. Va då söta. Dom där små korvarna är väl inget att yvas över. Dom  ligger ju bara där och gnyr och gnäller och snuttar på sin mamma. Så växer dom ju upp så fort och genast börjar dom sticka upp. Hänger i hälarna på en gammling och tigger och ber om uppmärkasmhet. Inte en stunds ro skulle man väl få med en sån där i huset. Rycker och sliter i manen så man får valpdräggel där. Fy säger jag bara. skulle man så vilja tillrättavisa en sån där odåga så säger matte genast. Man måste vara snäll med den som är liten. Men den som är liten då??? Får han bete sig hur som helst Va? Ja jag bara undrar? Pinkar på golvet gör dom ju oxå och ja jag nämner inte ens det där andra. Så jollaras det om namn oxå. Hum hur korkat som helst. Glassar pratas det om. Jag får gråa hår av allt joller. Jag säger då bara ett. Skitungar är dom och jag betackar mig för att gå omkring och skryta och skrävla om att vara morbror som somliga i det här huset ägnar dagana åt.
Vill du kika på Nicos syster Nicolinas valpar hittar du dom på Viktorias blog http://shetland-sheepdog-gardenia-gardens.blogspot.com/  Men jag utfärdar en liten varning. Är du människa så vet jag att du kommer att bete dig presis som min matte och då är ju risken stor att du sitter där med en liten odåga i knäet en dag och ser ut som om du fått högsta vinsten.

Skapa flashcards